Neuroedukacja

Podtytuł: Jak wykorzystać potencjał mózgu w procesie uczenia się
Autor: praca zbiorowa pod redakcją Wiesława Sikorskiego

Seria: Nowe ścieżki edukacji
Wydawca: Dobra Literatura
ISBN: 978-83-65223-26-5
Data premiery: 6 października 2015
Liczba stron : 384
Format : 14,5 x 20,5 cm
Okładka : miękka ze skrzydełkiem

NASZA CENA : 31,92 CENA RYNKOWA : 39,90
Darmowa wysyłka !

 
W ostatnim czasie dostrzegamy wzrost zainteresowania psychologów i pedagogów wynikami badań mózgu przy użyciu nowoczesnych technik neuroobrazowania – zwłaszcza funkcjonalnego rezonansu magnetycznego i tomografii komputerowej. Na podstawie tych wyników zmierza się do weryfikacji dotychczas stosowanych metod nauczania i uczenia się. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala niejako „zobaczyć”,  „jak uczy się mózg”, i określić, co należy zrobić, by edukacja szkolna była bardziej „przyjazna neuronom”.
W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy nowa wiedza o mózgu jest na tyle wiarygodna i wystarczająca, żeby na jej podstawie stworzyć nową strategię nauczania w szkole. 


Zobacz także:
Co z tą szkołą ?